Marcellinho

Marcellinho

Blognotes

Ik kreeg een gratis weblog bij mijn website ruimte.
Als oudere jongere een weblog beginnen, da's wel een uitdaging. Maar er is genoeg om over te schrijven, want de wereld staat nooit stil (en ik ook niet trouwens...) en daarnaast hoop ik dat er ergens in die wereld iemand is mijn verhalen dusdanig interessant vindt dat ik het niet helemaal voor niks doe. Want ik mag het wel leuk vinden om hier wat te schrijven zo nu en dan, een beetje interactie is zeer welkom, en helpt mij weer vooruit, want ook bloggen kun je volgens mij leren....misschien wordt het ooit nog eens wat. En die interactie kan via de commentaren in dit blog, via mijn website, email en via twitter. Leuk om nog eens van je te horen !
Marcellinho.


With my webspace came a free webblog.
Starting a blog as an elderly youngster, that's quite a challenge. But there's plenty to write about, because the world never stands still (and neither do I ....) so I hope that somewhere in that world, there is someone that thinks my stories are worth reading, so I'm not doing this for nothing.
I do like to write here occasionally, but some interaction is very welcome, and helps me to move forward, I think blogging is something you actually can learn.... someday it might even be worthwile reading for more than just my friends and family.
You can interact via the comments in this blog, through my website, email or via twitter. Nice to hear from you again!

Marcellinho.

Klantenservice en klantvriendelijkheid

MarcellinhoPosted by marcellinho Thu, April 28, 2011 22:26:31
Gisteren ben ik een half uur eerder van mijn werk weggegaan.......want ik moest voor 1700 uur bij een niet nader te noemen bank langs, of eigenlijk een fililaal van die bank bij een of andere sigarenboerende tijdschriftenwinkel. Dat ging een avontuur worden..... smiley
Nietsvermoedend liep ik het winkeltje binnen, 2 balies, eentje links met daarachter een vriendelijk lachende dame, rechts een balie waar de bewuste bankzaken kunnen worden afgehandeld, met daarachter een snel werkende dame die met een klant bezig was. Ik liep even naar het tijdschriftenrek ('t was tenslotte een tijdschriftenwinkeltje) en wachtte tot de klant die voor mij aan de beurt was geholpen was. Toen zij de winkel uitliep, meldde ik mij bij de balie. Opeens stond er echter een groot rood bord met witte letters op die balie met daarop het woord 'gesloten'. Wat nu...?? Ik keek de dame in kwestie aan en vroeg nog verwonderd: "is de balie nu gesloten?" waarop de dame grijnzend quasi triomfantelijk bevestigde dat ik morgen om 0900 uur de eerste zou zijn. Eerst dacht ik nog dat ze een slecht geplaatste grap met me uithaalde, maar nee, stoicijns ging ze door met haar werk, zonder me verder een blik waardig te gunnen. Helaas, dan had ze toch echt de verkeerde voor zich...
Op mijn vraag of ze dacht zo met haar klanten om te kunnen gaan, luidde het antwoord simpelweg dat ze dat wel kon....smiley
"Doe mij dan maar een klachtenformulier" was mijn reactie. "Wij hebben geen klachtenformulieren" was het antwoord en ze grijnsde met triomfantelijk leedvermaak van oor tot oor. Klantenservice en klantvriendelijkheid tellen blijkbaar niet altijd.... Op de brief die ik ontvangen had met informatie wanneer ik waar terecht zou kunnen stond een telefoonnummer van een landelijke klantenservice van de betreffende bank. In de winkel temidden van een aantal klanten pakte ik mijn mobieltje en belde het nummer. Luid en duidelijk verstaanbaar meldde ik het betreffende slachtoffer aan de andere kant van de lijn dat ik een klacht wilde indienen over het filiaal waar ik me op dat moment bevond en uit naam van de bank zo "vriendelijk" werd geholpen. Ja hoor, wat ik al verwachtte, gebeurde inderdaad, ik werd geacht een klachtenformulier in te vullen, dat ze zouden opsturen en nee, dat kon niet via internet en al helemaal niet telefonisch. De supervisor maar aan de lijn gevraagd (en eigenlijk tot mijn verbazing ook nog aan de lijn gekregen....) Het verhaal uitgelegd en deze knaap begreep wel waar het om ging........ je moet het maar net treffen, een klantenservicemedewerker die er wel voor hun klanten zit en niet voor het afpoeieren van potentiele en gegronde klachten. smiley
Of hij de dame achter de balie even kon spreken..... Uiteraard kon dat, er van uitgaande dat ze mee zou werken..... en waarempel, ze nam de telefoon van me over. Eerst dacht ik nog dat ze hem op de tegelvloer zou laten kletteren maar dat viel mee...
Het gezicht van de dame werd vuurrood en met kreten als "ik ga die man mijn excuus niet maken" en "hij wordt boos als ik gewoon op tijd naar huis wil" keek ze me steeds bozer aan, intussen blatend in de telefoon dat ze het er niet mee eens was. Tenslotte overhandigde ze me zwijgend de telefoon. De verbinding was inmiddels verbroken. Ze opende de kluis, deed wat ze moest doen en hielp me alsnog aan de formulieren die ik moest komen ophalen. Sputterend en protesterend dat het niet haar idee was om dit te doen deed ze haar werk. Ze had nl. nog wel meer te doen dan klanten te helpen die na sluitingstijd voor haar balie kwamen staan.... Het was inmiddels bijna half zes toen ik de winkel verliet, stomverbaasd over zoveel gefrustreerde woede en stiekum toch ook wel opgelucht en genietend van mijn "few moments of fame"....smiley
Tja, in dit soort gevallen krijgen ze me echt niet op de kast.... dan hebben ze echt met de verkeerde te maken..... Oh ja, dat staatslot, die krant en die 2 tijdschriften die ik nog wilde kopen heb ik maar bij een collega tijdschriftenhandel gekocht en toen ik thuiskwam heb ik meteen via internet een contactformulier ingevuld om de vestiging van de bank die mijn bankzaken behandelt, in dit geval die sigaren- en tijdschriftenboer gewisseld te krijgen naar een eigen kantoor van die betreffende bank. En waarempel, zojuist vond ik in mijn emailbox de bevestiging dat dat geregeld is.... smiley
Het kan dus wel, een klantenservice die klantvriendelijk optreedt. Niet alle klantenservice verhalen zijn Youp verhalen, soms is klantenservice en klantvriendelijkheid gewoon de mazzel hebben dat je de juiste mensen treft als je contact zoekt........smiley

Marcellinho

  • Comments(0)//weblog.marcellinho.nl/#post21